Semi-Custom Putter I'm Making

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Figured the few golf folks here might wanna see this. My dad was friends with a custom putter maker named T.P. Mills when I was born. T.P. heard my dad was having a kid so he made me a custom putter and gave it to my dad. My Godson was born not long ago, and I wanna make him a semi custom putter similar to the one I have. Since I don't have the money for a full Mills custom I figured taking a cheap Spalding Mills head and modifying it is the next best thing. So far all I've really accomplished it grinding off the Spalding lettering. Next step is sanding out all the old Knicks and bumps. Then I'll polish it, do some custom lettering and then figure out what kinda finish I wanna do on it. But I'll update this thread as the work progresses. 1st pic is what the lettering looked like, and now how the sole looks. 2nd and 3rd pics are my T.P Mills. Thats sorta what I'm aiming for with the final product. 20220804_141338.jpg 20220804_132738.jpg 20220804_132754.jpg
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
1st round of sanding with the coarser stuff is done. I also beveled a few of the sharper edges, and removed the old paint fill. 20220805_113320.jpg
 

cover2

Founding Member
I've grown old
Lifetime Member
Jun 12, 2014
9,224
33,094
Founding Member
Man, that’s awesome. I had a TPM putter like that when I was in college. Bought it at Edwin Watts and used it for about a year before somebody pilfered it from my bag. Great putter. Your Godson will really appreciate it one day. Also, you do some fine work!
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Man, that’s awesome. I had a TPM putter like that when I was in college. Bought it at Edwin Watts and used it for about a year before somebody pilfered it from my bag. Great putter. Your Godson will really appreciate it one day. Also, you do some fine work!
Thanks C2. I've decided to cold blue it. Gonna do 1 last round of polishing today and then blue it tomorrow and do the paint fill. Then I gotta track down a shaft for it. Those old pencil shafts aren't easy to find these days. Might have to buy a whole other putter and pull the shaft. But they are pretty cheap so that's a plus.
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Had this old thing laying around and it had the shaft I needed in it, and it was in surprisingly good condition. It's a little short but I can extend it. 20220809_122733.jpg
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Got 3 coats of Birchwood Casey Super Blue on it. Nice even finish came out beautiful. It's a little darker in person than the pictures suggest. Next step is paint fill. 20220809_141045.jpg 20220809_141052.jpg
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Blued, buffed, paint filled, and a coat of wax for good measure. Head is done. Gotta prep the shaft now. Then I'm gonna order a nice leather grip for it.
 

Attachments

  • 20220809_160155.jpg
    20220809_160155.jpg
    68.2 KB · Views: 7
  • 20220809_160130.jpg
    20220809_160130.jpg
    72.5 KB · Views: 7
  • 20220809_160119.jpg
    20220809_160119.jpg
    70.5 KB · Views: 7

URGatorBait

Founding Member
Ox's Former Favorite Poster
Lifetime Member
Jun 11, 2014
35,172
33,568
Founding Member
Gotta prep the shaft now.
Season 3 Nbc GIF by The Office
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Unfortunately the shaft I was gonna use isn't gonna work, so I bought another cheap TPM 4 off Ebay with a decent shaft that I'll use. I also picked up a Grip Masters leather putter grip to give it that nice vintage look. In the meantime I did another coat of Blue on the hosel because it was a little thin there. Heres a few picks of the finish in natural light. 20220810_154423.jpg 20220810_154432.jpg 20220810_154448.jpg
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
It's basically done. The orange grip is a place holder until the black leather one I ordered arrives. Just wanted to get something on it so I could make sure it's weighted properly. 20220812_160243.jpg
 

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Doesn't need it's own thread so I'll stick it in here. My old Wilson was looking a bit run down so I gave it the same treatment. I also changed the factory white and red lettering to something a bit more appropriate.
 

Attachments

  • 20220909_115941.jpg
    20220909_115941.jpg
    128.6 KB · Views: 4

8802Gator

Founding Member
Well-Known Member
Jun 11, 2014
840
534
Founding Member
Got a new wedge. Decided to black it all out except for a splash of color where I paid a little homage to our honorary Mr 2 Bits for the weekend. 20221014_164949.jpg 20221014_180344.jpg
 

Users who are viewing this thread

Help Users

You haven't joined any rooms.

    Members online

    Forum statistics

    Threads
    31,800
    Messages
    1,637,836
    Members
    1,645
    Latest member
    Mamab